UPGRADE ILMU DENGAN FTR

Masalah ramai orang. Bukan masalah duit pun.
.
Tapi masalah diri dia sendiri yang taknak upgrade ilmu dan taknak usaha lebih.
.
Padahal kalau nak seribu daya, ada je seribu cara.
.
Masalah ramai orang juga, apa yang sekat dia untuk berusaha lebih? Rasa takut, rasa tak mampu, rasa rendah diri, takut rejection, takut malu, segan tak bertempat, takut orang mengata, mengumpat atau hina serta mudah berputus asa dari rahmat Allah. Tak sanggup nak down kecewa. Cepat sentap dan sensitif. Taknak berdepan dengan masalah dan solusikan ia.
.
Faktor ni lah yang membunuh ramai orang untuk keluar dari rasa selesa hidup dia. Dia suka hidup biasa daripada nak hidup luar biasa asalkan dia tak pecahkan ketakutan tu semua.
.
Nabi berdakwah ramai je orang benci dan hina. Kalau nabi giveup? Usahawan kalau takut rejection, belajar benda baru tak? Rejection bermaksud produk kita diperlukan oleh orang betul. Bukan oleh semua orang. So kenapa takut dengan rejection. Dah dia taknak, komplen produk kita harga or lain2 bermaksud produk tu bukan untuk dia. Carilah lagi atau perbaiki cara kita touch dengan kastemer.
.
.
Bukan laju nak giveup, down, sedih dan stress bila orang tak support kita. Nawaitu kita nak bantu mereka yang benar2 memerlukan produk kita. Bukan kita nak menjual. So kenapa nak giveup? Fokus bantu the right people. Bukan buang masa layan wrong people.
.
BUKU FTR HANYA UNTUK MEREKA YANG BERTUAH SAHAJA. MEREKA YANG BERUSAHA NAK UBAH HIDUP UPGRADE ILMU.

BUKAN MEREKA YANG ASYIK BERI ALASAN TIDAK MAMPU. SEBAB YANG BERI KEMAMPUAN ITU ADALAH ALLAH. MINTAKLAH ALLAH BANTU. DUIT BOLEH DICARI. NAK SERIBU DAYA. ADA SERIBU CARA. NFON BOLEH BAGI ANAK SORANG SATU. FTR PULAK TAK BOLEH. DRAMA SANGAT.
.
Sebab tu susah nak berjaya dalam hidup. Selalu banyak komplen daripada nak cari jalan dapatkan apa yang dimahu bersungguh-sungguh.
.
.
Nora Yusof.
#PenulisFTR

Jangan tangguh lagi
Whatsapp sekarang!
⬇️⬇️⬇️

Jom join dah share. Chanel PERCUMA!!
Banyak sangat sangat ilmu yang bermanfaat dan best dalam chanel nie 😍

πŸ‘‰ T.me/tipstarikrezekimelimpahruah
πŸ‘‰ https://chat.whatsapp.com/LPbwYdQfPuRDYFBLvOsiIm
πŸ‘‰ http://Fb.me/FTRAkmalHamidPutrajaya

#FTR_PUTRAJAYA




Comments

Popular posts from this blog

ZIKIR DAN AMALAN PELARIS PERNIAGAAN

BANANA SOAP PUDARKAN JERAGAT

RESEPI AIR KURUS VIRAL